15. mars 2010

There ain't no cure....

Det er bare meg som er hjemme - alene noen timer - deilig, for jeg har jobbet i to netter, og da blir jeg litt "mårragretten" når jeg våkner utpå ettermiddagen... Sendte familien uten meg på familiebursdag - jeg må bli meg selv igjen i fred og ro!!!
Da er det deilig å gå rundt å smårydde og arrangere litt i kriker og kroker...
Før helgen sydde jeg noen nye linputer med strykemerker. Handymannen synes det er nok puter nå, og jeg har lovet at det ikke skal bli flere (med jugekors...hihi) Foreløpig blir det ikke flere puter - bare andre putetrekk....

Jeg byttet ut duken/løperen på bordet med et lammeskinn... upraktisk, kanskje? Men jeg synes det var lekkert....



Et stilleben med fattigmansstaker og en sinkpotte med pletter - en kvist med vrihassel og noen stoffroser...


En gammel avis fra 1904 - "Folkebladet" serveres med kaffen....


Avisen er full av gotisk skrift - lekre, gamle bilder og herlige annonser....



En kaffekopp nytes til musikk av Leonard Cohen - there ain't no cure for love.... Og da tenker jeg at det finnes da heller ingen kur mot interiørdille.... hihi!



Ha en riktig god uke!






17 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei....høres ut som også du kan kunsten å kose deg i et tomt hus. Skjønner det godt jeg...du har det jo så koselig;o) Puter ja, det får vi vel aldri nok av, eller? Ønsker deg en fin kveld og en god start på atter en ny uke. Klem fra Maliva

Synnøve sa...

Så orginalt og lekkert med skinnet på bordet. Måtte trykke på bildet for og få det større for og virkelig studere det:D
Fine puter du har sydd.
Rart at menn ikke ser samme nytten i mange forskjellige puter, som vi damer bare må ha:))
Ha en fin kveld

Unknown sa...

Lekre bilder!

Ha en fin kveld:)

Klem Linda

Linecas have sa...

utrolig lekker bordekorasjon. den fellen gjorden seg helt knall=))

Brunkullan sa...

Så jättesnyggt! Och läckert med skinnet på bordet:)

Hoppas du fortsätter ha en underbar söndagkväll!
Susanne

Anonym sa...

SÅ deilig Gro - hørtes ut som den perfekte søndag:-)
Blir helt fascinert over hvor lekkert du har det i hjemmet ditt!
Ha en fin uke, klem Hege.

Ruths datter sa...

Så koselig du har gjort det her i dag. Skjønner godt at du trenger litt tid for deg selv etter nattevakter-
Klem

Guttemamma sa...

Så nydelig en sofakrok du har,Gro!! Godt med stille hus innimellom...
klem

Datt sa...

Hvem bryr seeg om praktisk når det bli sååååå fint! :D

lisje astrid's husblogg sa...

LEKKERT!LEKKERT!LEKKERT!
Herlege bilder♥
Klem frå Astrid♥

MissMette sa...

Hei Gro
Tror ikke jeg har vært her før, men det blir en forandring på :) Herlig blogg, med mange flott bilder!!! Legger deg til blogglisten min, så jeg kan titt innom deg igjen, og se litt mer av det du har lagt ut. Ønsker deg en flott uke som kommer. Klem fra Mette

My home is my Castle sa...

Helt enig ;) Ingen kur for oss nei hehe :))
Så nydelig det var på bordet ditt !!1 Skikkelig lekkert !! Tusen takk for tips, det skal jammen jeg prøve ;)
Ha en fin dag og kos deg. Jeg koser meg og når jeg er alene..

Klem,Kari

Valkyrien sa...

Rålekkert!
Det er så fint med kontraster!
Det myke mot det harde, blank/matt, grov/fin, ru/glatt osv.

Mette..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar också kuddar och Cohen. Kan aldrig få för många kuddar, så roligt och byta. Jättefint med fårskinnet på bordet, det var en fin idé.
Ha en bra vecka
Kramar
AnnaMaria

salige lavendel sa...

Lekre bilder :)

Hos Jorunn sa...

Så fint du har det!! Bordet ditt er virkelig lekkert, har aldri sett makent før. Borddekorasjonen er også kjempefin! Ha en riktig fin påske. Klem fra Jorunn

Precious Home sa...

Den sofaen med alle de putene så utrolig god ut! Og lammeskinn som duk var jo utrolig inspirerende. her handler det å tørre å prøve ut ting. Jeg har (dessverre) en jeger til samboer og han vil ha inn utstoppede dyr inn i interiøret...uten mitt samtykke...men dette var jo en fin måte å inkludere "dyrene" i hjemme...;O) takk for tipset!

ha en fin kveld!