17. mai 2009

17.mai-mimring


Så er dagen over. Og vi kunne ikke vært heldigere med været - strålende sol fra morgen til kveld! perfekt dag til barnetoget, hageselskap osv. Varmen har gjort sitt, og nå blomstrer epletreet vakkert i lyserosa...





Jordbær med fløte til dessert på 17.mai... Og selvfølgelig jordbærservietter!





Til kaffen måtte det bli jordbærpyntet kake - den slo an hos liten og stor! (gulrotkake med moccabønner, jordbær og ristede pinjekjerner)





Uteplassen dekket til 17.mai-feiring med duk med tekst-trykk på ( fra Stoff og Stil)





Og været er herved dokumentert for fremtidige år: Sol, sol, sol!





Fontenen i min hagedam... Tredesten i støpejern kjøpt hos "I Gros Hage", i forgrunnen. I bakgrunnen et hjerte i støpt sement (fra Plantasjen).





Ole, Dole og Doffen er på plass, og de svømmer rundt i hagedammen!!! Håper de finner seg til rette, og vil trives. snart vil vannliljen jeg har plantet vokse seg større, så de får noe å gjemme seg i.




Min eneste frosk/padde! Jeg samler ikke , slik min venninne i Mias Hageliv gjør, men denne ene måtte jeg ha en gang for flere år siden på salg i et hagesenter. Den passer på hagen min!



...og nok en gang epletreet. Slik kunne det jo vært hele sommeren, men da hadde det ikke blitt deilige epler til å lage eplekake av...



Håper du har hatt en fin 17.mai feiring - snart er det langhelg, og deretter pinse! Sommeren kommer, folkens! Nyt det (med eller uten allergi).




Ingen kommentarer: