17. sep. 2009

♥ Farmors gamle glasskap

Jeg har vært så heldig å arve et fint møbel - et håndlaget, gammelt glasskap. Farmor brukte det til bøker - jeg har vinglass og litt servise inni skapet. Oppå skapet står litt utvalgt stæsj!

Nå som det er blitt høst og mørke kvelder ute, er det hyggelig å tenne masse lys - jeg er storforbruker av Ikeas kubbelys og telys...!



Kranser er koselig - i alle varianter. denne i kunstig buksbom har jeg brukt forskjellige steder i huset, og nå henger den her! "Antilopehornet" er en etterligning støpt i plast, men er veldig naturtro. Den var et funn på et restesalg hos Kremmerhuset i Sandefjord i sommer.

Kongekronen med perler er faktisk kjøpt i Legoland! (...av alle steder!) i Danmark! Man må jo ha med seg suvernirer hjem, og hvorfor ikke noe som jeg kan være bekjent av å ha stående fremme? Den antikke messingvasen bakerst på skapet var en gave til min far, og ble kjøpt i Saudi- Arabia av familie som har bodd der.


De ytterste glassdørene har fått blonder i dørene. Blondeløper på rull kjøpt på Nille var akkurat passe bred til dørene. De skjuler litt, slik at det jeg vil skal synes kan stå i de midterste hyllene.


En gammel tøykurv i pil tjenestegjør som bladkurv ved siden av sofaen.





9 kommentarer:

Christine Louise sa...

Ååå så utrolig flott du har det :) Lekre bilder :)

Ha en flott dag.

Klem fra meg..

Besta sa...

Det var et flott skal og nydelig pyntet. Skjønner godt at du er stolt av den.
Ha en fin dag.
Klem fra Marilyn

Therese fra huset med de rare i sa...

For et nydelig skap!! Forstår godt at du er fornøyd med det!! Og det var jo helt genialt med blondene i glasset!! Det hadde jeg aldri tenkt på--- visste ikke at man kunne få kjøpt sånt engang jeg!! Ha en fin dag:)

Villa von Krogh sa...

Koselige bilder av et vakkert møbel og fint interiør.

Ha en fin dag.

Christine C sa...

Så flott skap! Utrolig hyggelig med vakkert arvegodt, og ekstra fint ble det med blonder i dørene :) Mange lekre ting både oppå og inni!

Ha en fin dag videre.

Datt sa...

Så herlig skal!! Også med historie da, akkurat slikt vi elsker! :D

aase sa...

Meget koselig skap du har arvet Gro!! Det var fint med blonden på dørene, roer inntrykket litt!!

Klar for treff imorgen og gleder meg til å hilse på deg!!

Håper å rekke en tur innom den butikken i St. olavs gate før treffet jeg!!

Hulda sa...

Så flott skap! Likte veldig godt blonden på innsida skapet. :)

torleif ann karin sa...

Alt er veldig lekkert, både det oppå skapet, inni, skapet i seg selv og helheten.
Du er heldig som er eier av det.

Klem Ann<3