22. nov. 2009

Min tallerkenhylle

Skulle ønske jeg kunne hatt en større tallerkenhylle enn dette, men jeg har ikke andre steder å ha den enn over speilbuffeten... Så da blir det denne, da - en etterlevning etter furu-tiden malt i hvitt!
En hamp-snor med løkker og gardinklips fra Ikea er hengt opp og i klypene henger tynne, skjøre porselenskopper dinglende til pynt - ideen er "stjålet" med godkjenning fra Ragnhild i Wallas verden...
Jeg samler på fat og tallerkener fra Egersund, Stavangerflint og engelske fat med bølgekant...

Det er temmelig fullt inni skapene, så nå står det mye fremme, og det er slett ikke så dumt, for da husker jeg på å bruke det til hverdags også... Den kremhvite fargen passer perfekt å matche med Edme-serviset fra Wedgewood som jeg har spart på siden jeg giftet meg...

Buffeten har jeg fått av mamma, og er fra et dødsbo som min morfar kjøpte for mange år siden... Mange har nesten lik buffet som dette, men hvitmalt - jeg har valgt å beholde min original for å ha litt kontrast til alt det hvite...






13 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Kjempefin tallerkenhylle! Og så koselig å ha servise og lignende stående framme til pynt, så blir de som du skriver oftere brukt og:-)

Ha en fin kveld!

Klem Barbro

aase sa...

Lekkert du, du er knallflink med stæsj og pynt. Du har et vakkert hjem!!

Kjempelurt med fatene framme for her brukes kun tupperware til hverdags ja....flaut!!

Camilla sa...

Så fin tallerkenhylle, nydelig med de koppene hengende under =)

Anonym sa...

Kjempefin buffet du har. Synes det var lurt å beholde den mørk.. Veldig fint til alt det lyse

Loccitane sa...

Kjempe fin :)
Må si meg enig med Åse her, alt du lager og viser er knall lekkert.
Jeg er stor fan :)

Go' søndag.

Klem fra Line

Kjeruben sa...

Nydelig buffet!
Heilt enig i at det gir ein flott kontrast.... hi hi.. men eg hadde nok sikkert ikkje klart å falle for fristelsen til å male den kvit ;-)

g så har eg nesten ikkje lyst til å kommentere tallerkenhylla di! Den er var jo MYKJE finare enn mi! ;-) Og med mykje finare ting i... hm, eg MÅ berre ut å shoppe! :D

:o)

Lunalei ;-) sa...

Tallerkenhylla var fin - og det var en god ide å henge en hampsnor under! Veldig dekorativt! Likte buffeten veldig godt som den er, men så er jeg veldig glad i kontraster og det mørke mot det hvite!
Ønsker deg en finfin søndagskveld!
Klem fra Lunalu

Shabbycharm sa...

såååå kjempefint med litt brunt til alt det hvite, det blir så lunt og varmt syns jeg.kjenner til problemet med for liten hylle, skulle gjärne hatt mere veggplass ;O)
klem bella

Anette Willemine sa...

Bare lekkert Gro! Og så morsomt med noe som er gammelt og har patina!
Ha en deilig søndagskveld!
Klem fra Anette Willemine

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Du har bare så mye fint. Liker den smaken din;) Og det sausnebbet er så skjønnt. Nydelig stetteskål ser jeg der også.

Ønsker deg en fin kommende uke.
Klem:)

Les Cotrions sa...

Hello Gro! I like your plates rack so much and your cream china is gorgeous!!!
Happy new week!
Vale

Linecas have sa...

Nydelig. Likte at du har beholdt den mørke farven på møbelet også. Ikke alt roper etter hvit maling. Tallerkenhylla er skikkelig prikken over ien også
Tusen takk for det kjempekoselige besøket på bloggen min.=))

Datt sa...

Nydelig både tallerkenhylla og innholdet! :D Jeg har planer om å skaffe meg en stor en jeg, har faktisk plass, men jeg har ikke funnet en jeg liker enda! :-O