20. mai 2009

Porch swing

I disse hagetider med mange som skriver om hagebenk av ulike slag, vil jeg få fortelle om min beste uteplass: Lekker american porch swing ble det av en gammel hammock. Den var i tidligere dager i ubehandlet tre - vi malte den hvit, skrudde kroker i taket på verandaen, og vips: den deiligste sitteplass!





Putene var falmet og stygge, men jeg fant ingen nye som jeg likte - de som er på markedet er i grelle farger og store mønstre som absolutt ikke glir inn hos meg. Da tenkte jeg at et sengeteppe ville bli vel så fint som nye puter - ble det ikke? Ved siden av et nyinnkjøpt oliventre...


Putene i olastoff har jeg hatt lenge, og de er sydd av gamle olabukser. Fleecepleddet har jeg kantet med et hvitt stoff og en blonde - klar til å trekke over seg når man vil hvile middag!


Ha en fin ettermiddag, kjære venner!



2 kommentarer:

Mia sa...

hei, hvor tog "missunlig"knappen veien? Jeg er missunlig på denne !!!!

M sa...

Heisan!
Dette var veldig koselig!
Jeg elsker alt amerikansk...(miljøpåvirket etter mange år og kjærleik der borte)
Dette så ut som på landsbygda i USA, ja...
Du, det var veldig koselig med kanten på fleecepleddet!
Noterer bak øret!
(Det begynner å bli fullt bak der, det er jo så mye inspirasjon på bloggene!!!!)
Ha en strålende aften,
klem fra M