9. juni 2009

Min rosehagtorn 2 - og blomstrende allium

Allium/ Kirgisløk er den fødte fotomodell - en høyreist, slank "kropp" på stilletthæler i mitt blomserbed - blomstrer den vakkert. De er svært fine å bruke tørket i dekorasjoner også. Bjelleklokke i jern er kjøpt i nettbutikk i fjor sommer.






Bak Alliumen vil det etterhvert blomstre en sommerfuglbusk - den er sååå fin når den blomstrer, og tiltrekker seg sommerfugler - det blir både morsomt og hyggelig besøk i hagen.





Rosehagtornen er full av små buketter med cerise-fargede blomster. Den er virkelig praktfull nå synes jeg.




Bak treet ser man de "franske hagemøblene" som er kopier av de klassiske kafé-møblene fra Fermob.



Til sist vil jeg litt forsinket, men dog, få gratulere mine svenske bloggevenner, samt Mia og Anna med Svenske Flaggans Dag som var 6. juni! Husker den, for min svigerinne har bursdag den dagen! Hun ble 40 i år, og vi venter spent på feiringen, Hilde!


5 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Masse hæærlige sommerbilder og inspirasjon:O)Klem fra Maliva

Besta sa...

Nydelige blomster bilder. Rosa hagtorn elsker jeg. Forresten elsker jeg alle blomster du viste:)
Ha en fin dag.
Klem Marilyn

Mia sa...

takk for hilsen :-) blomster fint hos deg nå, men du, hvor har plen foran din uteplass tatt veien?? store prosjekter på gang?

Anki sa...

Vilka fina bilder! Klockan är jättevacker!

Ha en fin kväll! Kram Anki

Anonym sa...

nydelig bjelleklokke.hvor har du kjøpt den ;-) ?