5. juni 2009

Drømmen er et lysthus!

Forrige dagen stod det en annonse i avisen: Maxbo på Gilhus hadde salg på lysthus - førpris 28990,- nå 8990,-. Jeg tenkte: den er min! Kun tre eksemplarer på som var til salgs! Men akk - det ble med tanken... Hvor i all verden skulle jeg ha plassert den? Jeg måtte ha støpt fundament i den ville skråningen min som foreløpig er et villniss av dårlig samvittighet og mangel på pågangsmot (jeg liker å tenke at jeg ikke er ferdig med å tenke ut hvordan jeg vil ha det der, og da er det bortkastet å gjøre noe ennå!). Som sagt: jeg slo meg til ro med at det ikke ville bli noe lysthus på meg. Klokka fire om morgenen. Avisa var helt rykende fersk - jeg leste den på nattevakta. Da jeg våknet utpå ettermiddagen og mannen min var kommet hjem sier han til meg: "vet du hva som var på kjempetilbud på Maxbo i dag, eller?" Ja, sa jeg. Hadde feriepengene kommet hadde vi jo kunnet slå til, menta han - og det samme tenkte jeg! Men lysthus ble det altså ikke, så jeg må fortsatt nyte bilder av andres lysthus mens jeg drømmer meg bort... Hagestuen med utekjøkken kan jo bli hyggelig etterhvert det også...


Dette lysthuset er noe av det mest romantiske jeg har sett! Dette drømmer jeg om, ja... Her kunne jeg ha sittet på kjølige sommerkvelder og nippet til et glass vin og lest i mine interiørmagasin - eller hatt romantisk skalldyrsaften med min mann...


Grønn paviljong og grønt lysthus. Eføy eller andre klatreplanter gjør seg i en paviljong av smijern. Setter du godstolen på et fint sted og stikker pil-skudd i bakken rundt som en halvmåne, og binder de sammen på toppen, vil man etterhvert få et grønt krypinn - et gønt lite enmanns-lysthus!

De fine lysthusene i dette innlegget er funnet på nettet.





Et luksuriøst hagetelt og en vakker smijernspaviljong

Var de ikke flotte?





6 kommentarer:

Missfryd sa...

Så utrolig mange flotte paviljonger og lysthus du har funnet bilder på. Herlig! Skulle gjerne hatt flere av de, men den siste var hel-skjønn:-)
Ønsker deg en herlig helg. Klem Ingrid

MariMaja sa...

De var nydelige flotte!!
En vakker dag får du ditt lysthus og da kan du sitte der sene kvelder og nyte;)
God helg fra Maja

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ååå vilka underbara bilder:)
Lusthus är ju såå fint men har tyvärr ingen plats för det hemma hos oss:(

Ha det gott
Kram Susanne

ralfefarfars paradis sa...

Nydelig med lysthus..det er liksom det mest romantiske og nostalgiske som finnes..ser bare for meg fine damer med lange kjoler og bredbremmede hatter som sitter med en deilig kopp te og sladrer litt sammen..hihi..synd du ikke hadde plass...men kanskje det blir engang?
Ha en fin helg!!

M sa...

Nydelige!!
Ha en fin fredag!!!
Klem fra meg

Thusnelda sa...

Jo, og det er LOV å drømme.
God helg til deg!