23. aug. 2009

♥ En liten hagevandring

Klematis er blitt en av mine favoritter i hagen - jeg har to blå, og nå har jeg nettopp kjøpt to rosa, så jeg gleder meg til neste år når de blomstrer også...



Se, så vakker!

Den klatrer villig oppetter mitt epalier i hagestuen, og danner en vakker vegg bak staudebedet...


Bak espalieret henger gardiner av sekkelerret - røffe nok til å tåle vær og vind!


En gang i historien kjøpte jeg to stk Hosta - det er en takknemmelig plant skal du vite - den har blitt til flere titalls planter i min egen hage pluss at jeg har gitt bort flere avdelte rotplanter. (Planten til venstre i bildet) Til høyre er en ny staude som jeg også tror vil bre seg veldig...
Jeg liker planter som gir litt avkastning...



Et motiv fra staudebedet foran hagestuen. Smijerns-klokken er jeg veldig glad i - kjøpt i en av mine faste nettbutikker...


En av liljene i full blomst - disse må jeg ha flere av neste år...

Det kommer stadig mange knopper og blomster i min rosebue - den består av to New Dawn klatreroser som til slutt skal møtes på midten. Den er snart halvveis... Og den dufter så vakkert og friskt...


Så hyggelig at du slo følge på min lille tur i hagen - ha en riktig fin dag!







Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for rundturen Gro-kjempefine bilder ble det også:-)
Kikket på forrige innlegg, åååfor et sjarmerende kjøkken du har!Det har "sjel"!
ha en fin søndag,klem Hege.

Hulda sa...

Virkelig mye flott som blomster i hagen din. Klematisen var jo enorm! Så vakker! Har lyst til å plante en slik til våren. :) De gjør jo så mye av seg.

Vitt o Vältummat sa...

Tack för trädgårdsturen! Så fina växter du har. Jag satte tre clematis när vi flyttade in i huset. En grävde Hilma upp och en dog självmant...
Ha en bra dag
Kram/Åsa

hagagården sa...

Hej
Men så mycke fina blommor du visar,ser helt underbart ut.
kram o ha det så gott
ninni

M sa...

Takk for turen, koselig!
Klem,M

Christine Louise sa...

Såå vakre blomster :) Heldige deg som har en sånn vakker hage..

Klem fra meg..