25. sep. 2009

♥ Flere bruktfunn...

I går tok jeg en liten tur innom AaseGodslageret i Lierbyen - (se link på høyresiden) og fant flere gamle, fine gjenstander. Denne gamle stål-vispen så hjemmesmidd ut, og falt jeg for med en gang, og måtte bare ha den... på veggen...! Bandt en blonde rundt, så ble det nok en dekorting på kjøkkenveggen - hihi!



Jeg har egentlig ikke kastet meg på Green Gate bølgen, men disse boksene måtte jeg selvfølgelig kjøpe (ikke hos Aase, men hos Christine tekstil og interiør, Drammen) - av to grunner: 1- fargen matchet kjøkkenet, 2 - G er første bokstav i navnet mitt!!!



På kjøkkenet mitt er det mye rart - så mye at jeg snart må ta vekk noe...



Mixeren min har en artig historie - vil du høre? Jo: Jeg ønsket meg egentlig en Kitchen Aid, men de er jo så himla dyre, og jeg synes ikke at det var verdt alle de pengene, men jeg liker den stilen veldig godt - sånn passe nostalgisk og passe retro! (egentlig det eneste som minner om retro stil i huset mitt, tror jeg!) . I hvert fall, jeg fant et bilde av denne i en tilbudsavis for Jernia før jul for et par år siden. Tegnet pil ned til der det stod Jernia, og skrev på med tusj: Mamma ønsker seg! Jeg sørget for å vise ungene at jeg hang den utrevne lappen på kjøleskapsdøra, og etter noen dager sørget jeg for å hinte litt ekstra til Handymannen!!! Saken er den at kjøkkenmaskinen var kaputt, og at jeg trengte denne veldig, og da synes jeg det var viktig at han visste hvilken butikk han skulle i... Skjønner? Julaften kom, pakken var i riktig størrelse - og mor pakket opp en hvit, (unnskyld...) STYGG, mixer som ikke kom fra Jernia , men Lefdal.... Feil mixer, feil butikk... Så var det bare å smile å si takk ( men nei takk...?) Heldigvis var de ikke gått tom på Jernia, så da byttekøen var unnagjort hos Lefdal, ble jeg eier av den RIKTIGE mixeren - som forøvrig er en Wilfa. Av dette lærte jeg nok at ting som skal pryde hjemmet, - det være seg på kjøkkenbenken - det tar jeg meg av selv! Men Handymannen er god å ha til mye annet en butikker og shopping, og det setter jeg veldig pris på!



De andre bruktfunnene viser jeg i innlegg de neste dagene...








8 kommentarer:

Noatunfrua sa...

Hehe, er det ikke rart at de på en eller annen måte alltid klarer å kjøpe noe annet enn det man (etter egen mening) har vist og forklart veldig nøye at "SÅNN skal det være"? Men de er jo søte - og gode å ha til alt mulig annet, som du sier :)

Kjøkkenet ditt ser veldig koselig ut, overfylt eller ikke! :)

Ha en nydelig fredag!
Klem fra
Laila Johanne

Lisas hjem og skatter sa...

haha :) skjønner hva du mener!!! ønsker meg en slik kitchen aid selv :) men, tror nok at det kommer en litt billigere utgave i vårt hus også :)

koselig blogg har du :)

Therese fra huset med de rare i sa...

hehe. Merkelig hvordan menn aldri liksom får det heeelt til:P Men de gjør jo så godt de kan da:P

Synes de greengate boksene var supersøte!! Selv om jeg ikke er på den greengate bølgen selv:P

torleif ann karin sa...

Hei. Fine ting du hadde funnet. Og morsom historie om mixeren he-he....
Klem Ann<3

Hulda sa...

Mye fint hos deg! Jeg har den minste av de GG-boksene. Bruker den på arbeidsrommet til fine bånd.

Christine Louise sa...

Så herlig bruktfunn :) Og morsom mixer historie. Jeg ønsker meg også kitchen aid :)

Ha en flott helg.

Klem fra meg..

Datt sa...

Ah, den vispen var knallfin!! :D

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för din snälla hälsning, sånt värmer. Du har mycket fint i ditt kök, mixern är jättefin. Tur att du fick rätt till slut. Och GreenGate-burken har ju ett G, perfekt till dig.
Ha nu en toppenhelg
Goa kramen
AnnaMaria