9. nov. 2009

Litt småpuslerier...Ditt tips - og vinnersjanse!

Nå om dagen sitter jeg mye ved spisestuebordet med hobbysaker og symaskin... Det blir produsert ulike små ting som jeg enten skal gi bort eller kanskje selge i bloggbutikken...

Noteark er dekorativt til scrapping og kremmerhus - her er det lavendelduft-poser med glansbilder av nostalgiske damer...


Noen små fyrstikkesker pyntet med notepapir, blonder og søte engler - fint å ha liggende på peishyllen eller i små stilleben. Passer fint til julesesongen - eller hele året hvis man er ekstra glad i engler - og det er jeg!

Store fyrstikkesker med papirblomster, stempel og glansbilde - kjekt med lengre fyrstikker når man skal tenne opp i peisen! For å få den sotete brune "gamle" og "slitte" kanten har jeg brukt svamp med brun stempelsverte...




Kanskje du fikk lyst til å lage noen fyrstikkesker du også? Ta med barna og dekorer i vei! Bestemødre og andre slektninger vil like å få en hjemmelaget julegave! Eller kanskje du har andre tips til hjemmelagede julegaver? Legg inn en kommentar om ditt tips - Jeg har nemlig lyst til å lage en liste med forskjellige tips til ting man kan lage selv, og da vil jeg samle flest mulig forslag! Jeg trekker ut en av kommentarene med lage-gave-selv-tips som får tilsendt noe jeg har laget selv!










31 kommentarer:

atinybitofheaven sa...

Jeg bøyer meg i støvet- du er helt utrolig flink!

Ha en flott uke :)

Anette sa...

Kjempe koselige ting du har laget!
Noteark er så flott. Deilig å sitte å pusle med litt håndarbeid og hobby på sene høstkvelder:)

HA en din mandag og start på den nye uka!

Anette

Synnøve sa...

Så fine fyrstikkesker du ager.

Putene dine er bare helt nydelig:)

Ha en fin mandag

Kathrine H sa...

Så mye flott du har laget!

Noteark er veldig dekorative; vi har selv en trefjøl med en oppskrift på som er dekorert med noteark og diverse andre detaljer - den henger på kjøkkenveggen. :o)

Ønsker deg en fin mandag!

Arneberg sa...

Kjempeflotte fyrstikkesker du har laget!Her i huset pleier barne å lage et ekstra koselig julekort eller en lite ting til lærerne sine til jul.Fyrstikkeskene er ypperlige til det formålet;-)Ha en fin dag,hilsen Mona

bikim sa...

Such romantic and pretty work!
Happy day,
Rosa

Noatunfrua sa...

Så fine fyrstikkeskene dine ble! Det blir nok kjekke gaver til jul, ja :)

I fjor laget jeg såper, de har en pakke som heter "shabby chic" på Panduro! :) jeg kjøpte også en veldig god honning fra en lokal produsent. Denne fordelte jeg på små glass som jeg dekorerte med decoupage og litt sløyfer. Dessuten er det veldig koselig med hjemmelaget julegodis i skjønne kremmerhus av noteark. Og så kan man jo scrappe en eske med sjokoladehjerter fra freia eller Toffifee... :)

Ha en skjønn uke!
Klem fra meg!

Christine C sa...

Så mye fint du har laget! De lavendelposene var kjempelekre...jeg tar med meg inspirasjonen videre :)
Ønsker deg en fin uke.

Anonym sa...

så fine.du er så utrolig kreativ.

jeg og prinsessa mi tegna og skrev på kopper(eks:verdens beste mormor) til besteforeldre og oldeforeldre av prinsessa.brukte porselenstusjer.i år skal de få et fat hver til kaffekoppen de fikk i fjor.en fin gave synes jeg fra barnebarn og oldebarn:)

Tindrande Auge sa...

Dette kan du! Virkelig kjempeflink!
De var helt nydelige! Ha en fin mandag videre :D

Anette Willemine sa...

Veldig søte kremmerhus, og en super idé til vertinnegaver.
Ha en deilig dag!
Klem fra Anette Willemine

ingvild sa...

Flotte ting du har laget :D
En slager her et år var da jeg og eldstemann laget såpe som vi gav bort til bestemødre og tanter. Det var en hyggelig aktivitet og gavene ble godt mottatt.

Maliva`s verden sa...

Utrolig kreativ du er Gro, til å skape så mye vakkert.¨
Jeg er så lei meg at jeg på avlyse turen til deg på fred.Må til Fr.stad å hente min mor som skal passe barna her i helgen..Håper jeg får lov til å komme en annen gang istede..Har heldigvis noen fridager før jul...Klem fra Maliva

Anne sa...

Så koselege saker! Du er flink:)
Strikka gryteklutar eller oppvaskfiller er flotte julegåver:) Det er og heimelaga knask i ulike flotte innpakkingar:) Er mykje koseleg ein kan gjere.
Klem Anne:)

Henriette sa...

Hei! Så kjempe fine ting du lager- enig at noteark gjør VELDIG mye.
Jeg har laget ferdig julegavelavelista mi for i år og har blandt annet tenkt til å lage puter,(det ser jeg du er veldig flink til), lysestaker, scrub, såper, smykker og blomsterpotter. Jeg bruker mye decoupage og syntes det er helt tipp topp!Kanskje du fikk noen ideer til å lage noe. Lykke til:) klem fra henriette

HusmorDronninga sa...

Så fine ting du lager Gro!
Et tips fra meg, som er både enkelt og forholdsvis billig, er å kjøpe noen billige forklær på feks Europris, og dekorere de med det man har liggende. Blonder, tekstilmaling osv. Du kan jo se hvordan mitt eget forklè ble: http://husmor-dronninga.blogspot.com/2009/10/europris-makeover.html

Hilsen fra
Kjersti

Mitt hvite hus sa...

Så mye skjønt du har laget... moro å sitte slik å pyssle sammen små og store ting...

Jeg har jobbet med ting til julemarked jeg skal være med på...

Ønsker deg en fin uke..
Klem O=)

Ikke A-Lene sa...

Så mye fint, det er gøy å lage sånne ting...
Lene Christin

miss marple sa...

Jøss-her var det mye fint!Kjøper nok fyrstikkeskene mine ferdig dekorert må jeg innrømme...strekker meg til pepper-kakebaking med barn og tantebarn,mer har jeg ikke tid til før jul,jobber i butikk og da er ikke overskuddet helt på topp i disse førjulstider...
God mandag videre;)

Thelma Louise sa...

kjempesøtt det du har laget...fyrsikkelsker har jeg selv kjøpt inn for å lage noe søtt av, hadde i tankene hvordan jeg skulle gjøre det, men her fikk jeg jammen flere tips og ideer..:-) Takk skal du ha for innspirasjon..-) Klem Gry

Nennes sa...

Print ut bilder i sort hvitt,riv langs kantene,lim de på syltetøyglass,lim over og under bilde,lim på noen perler.
Lim på hamptråd rundt glasset og du har en nydelig lyslykt:-D

snøklem

rule sa...

Første gang jeg er innom bloggen din,men det blir neppe den siste:-)

Inspirerende må jeg si:-)
Hvis jeg skal gi et tips til kreativiteten..så har jeg begynt å hekle "bølgeteppe". Veldig enkelt,det går fort,og jeg synes at det blir veldig fint....

Tvi..tvi...

Lisas hjem og skatter sa...

så fine ting du har laget Gro :) jeg har også ordnet noen slike fyrstikkesker!

Høsten er ei fin hobbytid :) - man, må bare nyte den.. om ikke lenge kommer jeg til å løpe som en gal fra butikk til butikk med en lang liste i hånda.. nemlig julegavelista.. :)

klem fra Lisa

Ruths datter sa...

Du er utrolig flink med hendene dine.Alt du har laget her er så romantisk og fint. Lekkert.Selv lager jeg delfiakaker og pakker pent inn med sellofan og kllistrer på stjerner. Baker gode julebrød og gir vekk til jul.
takk for din inspirasjon

H elle K sa...

Så nydelige Gro. Du er flink.
Ha en fortsatt fin uke.
Klem kristin.

Marita sa...

Koselige ting du lager!! Så kjekt m litt inspirasjon :)

Jeg smeltet delfiafett m sosikkefrø og annet godis til fuglene, og helte på små melkekartonger og avkjølte... Jeg dekorerte dem m blondeppir og hang opp m grovt tau fra Biltema... Kjempesøt og populær vennegave, og gjett om fuglene hadde fest ifjor. "Bestillinger" fra venner og kjente er allerede tikket inn ;)

Søt førjulstid til deg :)

Vitaboet sa...

Nemen så söta små saker du laget. Visst e det kul å pyssla? det är ganska rogivande faktiskt. Jätte mysig blogg. Ha en fin kväll. Kram Camilla

Lillan sa...

åhh så flink du er! skikkelig søtt!!

klem fra Lillan

aase sa...

Vakkert Gro, vakkert!! Så får du gjort så mye, jeg har bare planene jeg.

Vel jeg har tips om noen enkle pynteskjert og pulsvarmere som du hekler på en kvled. Jeg har laget to sett jeg nå. Pynter med litt perler og knapper å får den rette romantiske "Grostilen" på det vet du!!

Bare Beppe sa...

Hei Gro
Så flott blogg du har, og så fine kremmerhus du har laget. Jeg har akkurat hatt kreativ kveld for jentene på jobben, der vi laget kremmerhus, kastanjehjerter og juletre/pakkepynt. Har laget et innlegg med dette på bloggen min, og du må gjerne låne bilder / linke om du vil :)
Klem Beppe

by Siv sa...

Så flotte!!!!
Sjekk tips i menyen min, der finner du litt du kan lage :)
Ha en fortreffelig kveld
*Siv*