19. nov. 2009

Orakelet svarer...hehe!

Svarer på noen spørsmål ad. putene...
Huset på terassen spør om jeg har bestilt strykemerkene på nettet - det har jeg ikke.
Svar:Jeg har kjøpt transfer-ark og laget merkene selv. Puta har jeg også sydd selv.
Lene Christins verden sier hun har sett disse putene før, og lurer på hvor man får kjøpt sånne...?
Svar: Akkurat denne puten har ingen maken til, for jeg har laget den med bilde av min niese på... Man kan sikkert bestille slike hos noen som syr på bestilling (meg, kanskje???hihi), ellers har sikkert flere nettbutikker noen som ligner.
Elin sier hun har kjøpt slikt papir og lurer på om det er vanskelig.
Svar: Det et kjempelett!!! Du må bare stryke på et hardt underlag - som et bord - ikke strykebrett... Og ha flere lag stoff/duk/pledd under (Ikke fleecepledd, da - de smelter av varmen) Og en ting jeg erfarte - lakken på bordet reagerer hvis du ikke har nok stoff under det du skal stryke på. Lykke til, Elin!
Datt...13 nevøer og nieser...
Svar: Jeg har nok litt flere enn de tre, men i DEN familien er det tre barn - totalt har jeg 11, da. Slipper nok ikke unna sååå lett, nei!
Lille Liljehvit spør om hvor jeg får tak i slike strykemerker, og om jeg lager de selv...
Svar: De fleste nettbutikkene har ferdige slike strykemerker fra produsenten Sagen, som også lager nostalgiske kort m.m. Mine strykemerker har jeg laget selv. Man kjøper spesielle ark og legger de rett og slett i kopimaskinen... Panduro, Stoff og Stil, og Clas Ohlsson er de jeg vet om som har slike ark. Det er også noe kvalitetsforskjell på disse arkene. De dyreste er de beste... Husk å lese bruksanvisningen nøye - lykke til!
Myrsnipa spør om det er transfer-ark til stoff, og om hvor man kjøper det...
Svar: Se svaret over...
Elisabeth Ingeborg lurer på i et annet innlegg på hvordan man får den fine snøen som daler ned her på bloggen, eller englestøvet, som hun kaller det. Jeg har linken til dere som vil ha den her: http://www.bloggerbuster.com/2008/12/simple-snow-effect-widget-for-blogger.html
Et lite tips er å lagre den siden til favoritter under en mappe som du kaller bloggelementer - så finner du den lett igjen til neste jul også! (For du fjerner sikkert snøen før påske en gang...hihi)


3 kommentarer:

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hei
Det er bare koslig at du gjør etter meg Gro
Klem:)

aase sa...

Hei på deg du!!

Puta er lekker og jentene dine er jo skjønne!!

takk for link til snøen, kanskje du kunne skaffet litt ordentlig snø også?? Vil gjerne ha det når jeg skal pynte neste helg ihvertfall!!

Gleder meg til besøk idag!!

Elin | Draumesidene sa...

:) Takk for at du tek deg tid til å svare alle oss dødlige, uvitande... ;) Gleder meg til å prøve papira no, godt med litt rettleiing!

Ha ein kjempefin fredag!

Klem Elin :)