21. des. 2009

Jul i stua...

Ja, jeg har egentlig ikke tid, altså, men måtte bare slappe litt av nå! Har holdt på i "hele dag", og fortjener en pust i bakken nå... Da jeg tittet innom bloggen nå i kveld, fant jeg en kommentar fra Lenemora's verden, og jammen var det ikke en hyggelig beskjed om at jeg har vunnet 2. premie i hennes give-away! Et nydelig håndlaget hjerte i blått med broderi - åh som jeg gleder meg til å få dette!!! Blått er jo "min" farge også...


Dette ståltråd-ordet med pynt kjøpte jeg hos Landstil.com i fjor høst, og har fått sin plass på dette skapet...
Kjempestore kongler ble med hjem etter en ferietur på Grand- Canaria for noen år siden. Liker å pynte med naturmaterialer - selvom det ikke kommer fra Norge! I dag fikk jeg forresten julekort fra Grand-Canaria - har en venninne som bor der! Om du leser bloggen Anna - håper du har det bra!



Det er ikke mye rødt og heller ikke mange nisser hos meg i julen... de nissene jeg MÅ ha er konsentrert på noen få steder - slik som her på den store butten i stua. Denne smilende nissen som sitter her med en striesekk forann magen har fulgt meg helt siden barndommen, og hører liksom med hver jul...


En ny av året er den rødmalte terracotta-potte-nissen som min datter ga meg i førjulsgave. Hun hadde laget den til meg på juleverksted, og synes den lignet litt på meg, derfor måtte jeg få den! Søt - ikke sant? Håper jeg ligner litt, da!!!




Håper du finner tid til en kopp gløgg og en pepperkake i den travle førjulstiden - det skal jeg servere mine venner i morgen...!










1 kommentar:

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Tusen tusen takk for det skjønne kortet. Sånn en kjekk overraskelse. Jeg har selfølgelig ikke fått tid til å lage og sende kort.
Nisser er morsomme og bringer litt humor inn i julen. Og ekstra skjønne er de som ungene har laget.

Her har det roet seg litt nå og jeg har endelig tid til å tenke på min egen jul og forberedelser. Og hva skjer da. Jo nå sitter jeg her med rennede nese og tung i toppen. Ja, ja. herlig med juleferie er det i allefall.
Håper vi kan treffes snart.
Ønsker deg skjønne og fine førjulsdager.
Klem:)