3. jan. 2010

En smule påvirket...?

Nå føler jeg nesten som en masete tenåring som forteller sine foreldre for n'te gang at "alle" har sånt kamera.... Hvorfor få'kke jeg sånn kamera til jul, da....? Nissen kom nemlig ikke med kamera til meg, og jeg HAR ønsket meg sånn kamera jeg også.... Nemlig! Jeg fikk derimot penger av min mann... Det stod til "kona mi fra mannen din" - på en konvolutt... ikke helt nok til et kamera, men et godt bidrag! Hadde egentlig trengt ny kåpe, men nå får kåpen vente...

Jeg lot meg nok påvirke av min venninne som jeg pratet med på telefon i går! Hun fikk sitt Nikon speilreflekskamera av nissen... Nemlig! Jeg spurte mannen min som egentlig hater shopping om han ville bli med på Elkjøp! Han var klar på fem minutter - merkelig nok, du....!
Det føltes trygt å velge et "best i test"-kamera Canon EOS 450D - og brukervennligheten så kjent ut fra Canons kompaktkamera "Powershot" ... Nå begynner moroa! Vel - ikke riktig ennå, da, for kameraet er kun forhåndsbestillt - kommer ikke før 7. januar - det blir julaften på nytt, nesten det!!! Er det flere som har dette kameraet? Er du fornøyd? Fortell meg gjerne....!
I dag skal jeg på en dagstur med familien, og senere er vi bedt på ekte husmannskost-middag hos Mias Hageliv: Kokt svineknoke og kålrabistappe - namnam! Herlige venninne - gleder meg!






18 kommentarer:

Mia sa...

Så mycket skryt till en stackars lat väninna ;) Grattis till kamera, nu kan vi ju kanske ut och fota sammen en dag. Men du, det var lite lång leveranstid tycker jag, december..
Vi ses i eftermiddag, hoppas det blir en hund till hos er :)

Bless by Tone sa...

Gratulerer med nytt kamera, men jeg håper det er 7. januar og ikke desember:)

Anonym sa...

Heldiggris med nytt kamera og greier. Det blir skikkelig digg kan jeg tenke meg.

Klem fra meg

aase sa...

Skal få ta noen bilder med mitt før desember du...hihih!!!!

Du er rå, kamera er knallgøy og det kommer til å knipses sent og tidlig. De andre blir lei til slutt, her måtte de jo skifte klær i tillegg fordi det skulle scrappes også vet du.....det roer seg litt etterhvert da!!

Fotosession må vi ha, med nye kjoler kanskje, du er jo gal du.....GRATTIS med ny kjole også, gleder meg til å se. Min er ikke ferdig for jeg venter på garn jeg.....buhu...

Diger venneklem!!

Unknown sa...

Grattis med nytt kamera!
Jeg har både 400d og 450d og er suuuuuperfornøyd!!
Knallgode kameraer!!
Lykke til:)

annashusidingtuna sa...

Hej!
Fin blogg du har!
Hit kommer jag defenitivt fler gånger och hälsar på.
Gott nytt år.
Kram Anna

Klaffen sa...

Grattis med nytt kamera og Godt Nytt År. Tenker du venter som ei lita jente - det blir stas! Få se kjolen du sydde deg da! Klem mona

Hulda sa...

Ser ut som du har fått deg et supert kamera! Kos deg med middag senere. Vi skal ha foreldrene mine på middag, pinnekjøtt på menyen.

Les Cotrions sa...

Your table was beautifully set! You have a faboulous new camera!
Happy starting of 2010!
vALE

Elisabeths Ingeborg sa...

Jeg vil så absolutt anbefale det kameraet. Har det selv og er KJEMPE fornøyd!!!! :)
Godt Nyttår;)

Barbros lille atelier sa...

Så gøy! Har akkurat sånn kamera, og er veldig fornøyd:-)

Klem

Lille Liljehvit sa...

Så gøy at du får nytt kamera!! :) Men mener du ikke at det kommer 7 januar? Og ikke 7 desember? :)

Jeg har Canon 350D, som er det samme kamera, bare ett hakk eldre. Men hvilket objektiv har du kjøpt? Jeg skulle gjerne hatt en linse som kunne zoome enda mer :) Men disse nye kameraene er sikkert bedre på det :)

Gratulerer med nytt kamera!!Gleder meg til å se bildene dine fremover på bloggen.

Godt nytt år!! :)

LiljeHvit

Tyra sa...

Heia!
Det er et supert kamera du har valgt, og jeg er helt sikker på at du ikke vil angre...
Jeg har selv storebroren, men det er fordi min eks var fotograf og kunne sette meg inn i alle finurlighetene...Ellers hadde jeg valgt samme som deg.... Og Canon er BEST ;0) He he Nikon er supert det også, da, men har du først hatt Canon er det bra å fortsette med samme, vettu...
Lykke til når du får det...

Elin | Draumesidene sa...

:) Godt Aar! Kjempekamera du har fått deg der! Eg ynskte meg eit slikt i sommar, fekk ein annan modell, 1000D. Men til jul fekk eg både ekstra blitz, og mega zoom linse med min kjære. Gled deg til nye opplevingar med bildetaking!

Ha ei flott januarveke!

Klem frå Elin <3

Gro sa...

Ja, som flere har kommentert: det var en trykkfeil her - det er selvfølgelig 7. januar og ikke 7. desember som kameraet mitt kommer - hihi!!! Feilen er nå redigert!!! Tar litt tid å venne seg til nytt åt/ny måned osv...

Fro (Idyll på landet...) sa...

Hei! Så nydelig blogg du har! Jeg fant den via en annen - og skal straks legge meg til som følger!

Gratulerer med kameraet - jeg har forgjengeren til dette, 400D, og er godt fornøyd med det.

Klem

Anonym sa...

Vi kjøpte Canon EOS 500 D i julegave til oss selv og er storfornøyd ...!

Ikke mange dagene til du blir storfornøyd heller nå da ... ♥

Ha en fin kveld ...!

Asbjørg sa...

Heisann,her kom jeg over en ny blogg som ser flott ut!Ser at du har kjøpt450d.Det har jeg også og er kjempefornøyd.Det var jeg imidlertid ikke med en gang ,for bildene jeg tok ble så blasse og tamme.Det viste seg at alle innstillinger ang.farge,kontrast og div stod på 0.Etter å ha justert disse,ble jeg fornøyd,spesielt synes jeg at natur og landskapsbilder bør ha litt farge i seg.Lykke til med ditt nye kamera.
Hilsen Asbjørg.